برگزاری همایش توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع‌دستی در ۱۰ دی

🟠 اتاق بازرگانی ایران برگزار می کند:

🔶 همایش توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع دستی

📌اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای حرکت به سمت خدمات محور شدن به اعضا و ذینفعان خود و همچنین در راستای اهداف و برنامه ها، و وظایف ذاتی خود اقدام به برگزاری همایش “توسعه تجارت فرش دستباف و صنایع دستی” نموده است. این همایش که با حضور فعالان اقتصادی، دانشجویان و علاقه مندان این حوزه و همچنین با حضور مقامات دولتی و حاکمیتی برگزار خواهد شد در دو بخش افتتاحیه و پنل تخصصی برنامه ریزی شده است.

‌‌

📌همایش یاد شده در روز یکشنبه مورخ 10 دی ماه 1402 از ساعت 14:00، در بخش اول (پنل افتتاحیه) در سالن اجتماعات طبقه دهم ساختمان شماره یک اتاق ایران آغاز و با پنل تخصصی با موضوع “ کارکرد روش های نوآور در توسعه بازار و جذب سرمایه در فرش دستباف و صنایع دستی” در ساعت 16:30 در سالن طبقه نهم همان ساختمان ادامه خواهد داشت.

📌در همایش مزبور موضوعات: اهمیت نوآوری در توسعه صادرات صنایع دستی و فرش دستباف، ضرورت بهبود تراز تجاری کشور با توجه به سهم و پتانسیل محصولات این حوزه، میزان اشتغال آفرینی این حوزه و بهبود شاخص های اقتصاد کلان، ضرورت و اهمیت حفظ فرهنگ و هویت ملی و ارز آوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

📌علاوه بر موضوعات مزبور تلاش می شود با حضور و سخنرانی مدیران شرکت های موفق در پنل تخصصی، انتقال تجربه و تخصص به مدعوین و حاضرین در همایش در ارتقای توانمندی فعالان اقتصادی، دانشجویان و علاقه مندان نیز قدم های خوبی برداشته شود.

📌شایان توجه است با عنایت به اینکه صنایع‌دستی و فرش دستباف، اقتصادی مبتنی بر هویت، بنیان‌های تاریخی، قومی و فرهنگی کشور می باشد، اتاق ایران در دوره دهم نگاه ویژه ای به آن داشته و برای اولین بار در تاریخ خود کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی را ایجاد و فعالان اقتصادی این حوزه را دور هم گرد آورده است. همایش مزبور نیز با همت کمیسیون مزبور، معاونت کمیسیون ها، مجامع و شوراها و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران برگزار می شود.

📌لازم به توضیح است در این همایش، مسائل مختلفی دیگری مانند بهبود کیفیت و طراحی، تبلیغات و بازاریابی، تسهیلات صادرات و مسائل مربوط به توسعه بخش تولید محصولات فرش و صنایع دستی نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *