استارتاپ ها
استارتاپها و شرکتهای کوچک و خلاق، ستون فقرات اقتصادهای میلیوندلاری و غولهای صنعتی جهان را تشکیل میدهند. همان شرکتهایی که در کوچههای گمنام اقتصاد پا گرفته و رشد میکنند و در صورت مساعد بودن بستر رشد، در اندک زمانی خود به پیشران اقتصاد بدل میشوند.
به همین دلیل در مرکز نوآوری و شتابدهی صادراتی اتاق ایران، سعی میکنیم با همراهی، آموزش، ترویج و بسترسازی، مسیر حرکت این شرکتهای نوآور را روشنتر کنیم.
فرآیند برنامه شتابدهنده
جذب: ثبت درخواست از طرف استارتاپ
پس از ارسال درخواستها، متقاضیان پس از بررسی پروپوزالهای ارسالی مورد ارزیابی قرار می گیرند. در طی این فرآیند، استارتاپ ها می توانند با همکاران مرکز تعامل داشته باشند و جزئیات بیشتری در مورد فرایندها بدست بیاورند.
استارتاپ ها تا زمانی که مدارک لازم را امضا نکنند، تعهدی برای عضویت و پذیرش برنامه ندارند. حتما باید این استارتاپ ها مرحله اولیه تولید یک محصول اولیه (MVP) و ایده مشخص را گذرانده باشند. یعنی محصول مشخصی داشته باشند.
در این مرحله شتاب دهندهها یک فراخوان عمومی برای پذیرش کسب و کارهای جدید به علاقمندان ارائه میدهند و از بین درخواست های دریافتی بهترین کاندیداها گزینش می شوند. شتابدهنده در انتخاب یک کسب و کار برای شتابدهی به موارد زیر توجه دارد:
- همسو بودن ایده با اهداف کلی شتابدهنده که در اینجا حوزه تخصصی AR,VR ، AI و شرکت های با پتانسیل صادراتی در نظر گرفته شده اند.
- علاقمندی بازار به آن کسب وکار و امکان توسعه آن کسب و کار
- امکان تامین نیازمندیها و زیرساختهای مورد نیز برای آن کسب و کار توسط شتابدهنده
- وجود یک تیم کارآمد برای توسعه محصول کسب و کار
- پیش بینی سود ده، تکرار پذیری و مقیاسپذیر بودن کسب و کار